25 mars 2013

Ekologiskt från Mossagården


Lite då och då beställer jag grönsaker från Mossagården i Veberöd i Skåne. Man kan plocka ihop vad frukt och grönt man vill ha från deras ekobutik på nätet, eller som jag, beställa en färdig låda. Jag brukar ta singellådan eftersom den innehåller både frukt och grönsaker, men man kan också välja lådor av olika storlek med enbart frukt, grönsaker eller rotfrukter. I ekobutiken kan man också beställa ljuvligt surdegsbröd, syrade grönsaker från Tistelvind, te, kaffe, Green & Blacks goda choklad, vegetariskt gelégodis, sylt, marmelad och mycket annat gott - och allt är ekologiskt. Det är naturligtvis inget budgethandlande, men det är riktigt goda och fina varor - riktig vardagslyx! Idag beställde jag en singellåda med 3 kg frukt, grönsaker och rotfrukter och dessutom lite extra gott i form av hallonte och choklad. Nu längtar jag till nästa torsdag då jag kan hämta varorna på mitt utlämningsställe som ligger bara ett kvarter från där jag bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar